Praktische afspraken

* inschrijving  Inschrijven kan via deze website of per telefoon. Schriftelijk inschrijven  is noodzakelijk voor alle cursussen van meer dan één dag.
Je krijgt van ons een bevestiging per e-mail of brief.
Wanneer een cursus volzet is leggen we een wachtlijst aan om eventuele annulaties op te vangen

Je inschrijving is pas geldig na ontvangst van het voorschot.

* betaling Tijdig betalen is voordelig. 
Wanneer je pas kort vóór de start van de cursus hebt betaald, breng dan het overschrijvingsbewijs of rekeninguittreksel mee. Wanneer je nog niet hebt betaald bij aanvang van de cursus betaal je contant ter plaatse de bankgegevens vindt u op de website onder ‘contact’

* vragen: Wie bijzondere noden heeft vb. glutenvrij voedsel dient dat vooraf en schriftelijk te melden .Wie een gezondheidsprobleem heeft, dient ons hiervan vooraf te verwittigen. Wij willen er de nadruk opleggen dat de kennis die u hier opdoet geen medisch advies is.  Voor medisch advies dient u een arts of  erkende therapeut te consulteren.

* facturatie Als je als privé-persoon inschrijft en de standaard cursusprijs betaalt, kan een factuur (betalingsbewijs) alleen opgemaakt worden op je eigen naam en adres. Aan een per email verstuurde factuur zijn geen kosten verbonden. Voor een geprinte factuur per post verstuurd rekenen we 15 euro administratiekosten aan

*bedrijfsprijzen  Cursussen op maat van bedrijven: hiervoor wordt een offerte aangeboden.

*kortingen

  • Andere kortingen dan vooraf betalingskorting zijn geldig wanneer je betaling ten laatste tien dagen voor aanvang van de cursus bij ons toekomt.
  • We geven een aanzienlijke korting bij vroege betaling en bij het volgen van volledige opleidingen
  • Kinderen die samen met een volwassene inschrijven voor een programma krijgen een korting van 10% op hun inschrijvingsgeld (tenzij er al een speciale kinderkorting voorzien is voor dat programma).
  • In uitzonderlijke situaties kan je gespreide betaling voorstellen voor de jaaropleidingen. Hier zijn kosten aan verbonden.  Contacteer hierover het secretariaat.

 *annulatie

  • De annulatievoorwaarden zijn van toepassing vanaf het moment van inschrijving, ongeacht het moment van betaling. 
  • Wanneer de school een cursist annuleert betalen wij je inschrijvingsgeld integraal terug. Voor eventuele andere kosten kan het  I.S.S. niet aansprakelijk gesteld worden.
  • Als je zelf een cursus annuleert, dan moet dat schriftelijk (e-mail of brief).
  • Bij annulatie tot 6 weken voor aanvang van de cursus betaal je 20% administratiekosten met een minimum van 15 euro.
  • Bij latere annulatie of als je niet verwittigt, blijf je ons het volledige cursusbedrag verschuldigd.
  • Vind je zelf iemand die je plaats kan innemen, dan betaal je enkel 5 euro (15 euro voor jaartrainingen, buitenlandse lesgevers en residentiële programma’s) als bijdrage in de administratiekosten. Een vervanger kan enkel aangebracht worden vóór de start van de cursus, na schriftelijk akkoord van de I.S.S en is niet van toepassing op vervolgjaren in de opleidingen.
  • Het niet betalen van de deelnameprijs geldt nooit als annulatie.
  • Zetfouten in prijzen en data in publicaties van het I.S.S kunnen niet worden ingeroepen als argument voor annulatie na de start van een cursus of voor een weigering om het werkelijke cursusbedrag te betalen

* foto’s Foto’s genomen tijdens open deur dagen, cursussessies of cursusverblijf kunnen gebruikt worden in onze communicatie, (bijvoorbeeld website of Facebook).  Als je er bezwaar tegen hebt dat we foto’s gebruiken waarop jij duidelijk herkenbaar in beeld bent, meld ons dat dan voor de start van de cursus.